archive-be.com » BE » P » PARALYZERS.BE

Total: 10

Choose link from "Titles, links and description words view":

Or switch to "Titles and links view".
  • CD reviews | Paralyzers - Rootsrockers uit Belgisch Limburg
    Lee Riley origineel van Otis Blackwell is een frisse vertolking van dit schitterende nummer waarvan ik de opname met mijn eigen cassetterecordertje van het beroemde radioprogramma De Rock n Roll Methode in de 80 s ooit de mist in zag gaan doordat presentator Felix Meurders lollig meende te zijn en er een jingle van een jochie doorheen gooide dit is de ver schrik ke lij ke rock n roll Methode Voor één keer had hij gelijk Eddy Cochran s Something Else 1959 heeft een heerlijk ruwe sound en wordt met overtuiging gebracht Time to rock is een heerlijke ballad met schitterend melodieus gitaarwerk Vreemde titel dus voor een ballad Het nummer is origineel van the Cigar Store Indians uit Amerika Met Dixie Fried Carl Perkins 1956 gaan we op de up tempo toer en het klinkt wat frisser dan het origineel Dark Night orig 1985 een typische Dave Alvin song zoals hij die ook componeerde in zijn Blasters tijd met een poppy bluesrock inslag huh en een vette knipoog qua gitaarwerk aan het einde van de song naar Bo Diddley Couchemar is een fraaie bluesrock cover orig 1992 van de Texaanse gitarist C C Adcock Let Me Love You Too orig 1990 van de Amerikaanse rock n roll rockabilly band Tommy Conwell The Young Rumblers never heard before geen wonder hebben maar twee albums uitgebracht in 1988 1990 is een wat eigentijdsere sound maar toch behoorlijk Nervous Breakdown orig 1958 klinkt ook alsof Olaf er zelf bijna aan toe is Qua ruwheid verbleekt het origineel van Eddie Cochran volledig Mooi gedaan jongens De muziek past één op één bij de tekst zoals het hoort De keldersound van de heerlijke kelderrock als je ooit eens in een keldercafé onder de grond een optreden hebt gevolgd snap je deze opmerking van Johnny Kidd The Pirates komt weer helemaal naar boven in Please Don t Touch orig 1959 I Dig That Gal The Most is een klassiek rockabillynummer zoals de Teds het graag horen Lekker authentiek zonder enige ondertoon van een modern snufje Origineel is van Amerikaan Ronnie Pearson 1958 Short On Love is een heerlijke rocker cover van het origineel van de Britse Kingsize Taylor the Dominoes uit 1960 De verborgen dingen zijn vaak het mooist zo ook de hidden track Lil Irene origineel van The Paladins uit 1994 in één woord gaaf Je hoort the Paladins gewoon maar nee het zijn de Belgische equivalenten wat een drive right from the heart Is er dan helemaal geen wanklank op deze CD te bekennen Jawel track 14 het naar hun eigen naam verwijzende Paralyzed dat ik kwalificeer als een vergissing voor deze CD en eigenlijk geen bespreking behoeft in een rock n roll magazine De layout van de CD kan me daarentegen heel erg bekoren met een schitterende afbeelding van het gebruikte instrumentarium in een galactische omgeving de groep staat bescheiden aan de binnenkant van de CD Iayout afgebeeld Kan dat schitterend zijn een afbeelding van instrumenten Ja dat kan Geloof je me

Original URL path: http://www.paralyzers.be/press-cd.php (2016-04-26)
    Open archived version from archive

• Interview door Mojo Blues | Paralyzers - Rootsrockers uit Belgisch Limburg
    toevallig ooit een hit was Daarmee maken we het onszelf niet bepaald makkelijk onbekende of moeilijk in een vak te steken acts zoals de onze worden niet gemakkelijk op de affiche gezet Daarenboven heerst in Vlaanderen ook nog de ons kent ons mentaliteit waardoor bands die een onafhankelijk karakter willen behouden en weinig toegevingen willen doen zoals wij moeilijk aan de bak komen Jullie komen hier voor het eerst met een full demo CD Wat verwachten jullie hiervan ook naar optredens en organisatoren toe PARALYZERS We willen onze onbekendheid opheffen optredens in de wacht slepen en onze fans iets tastbaars bieden we zijn goede mensen Neen alle gekheid op een stokje we willen de immer kritische concertorganisatoren duidelijk maken dat the PARALYZERS op geen enkel groot podium misstaan Organisatoren groot en klein zowel in clubs als op festivals zijn bang om onbekende acts te afficheren Wij willen met deze CD bewijzen dat in het geval PARALYZERS deze vrees geheel ongegrond is De CD klinkt bewust tegelijk redelijk ongepolijst en toch soms braafjes Wat je hoort maken we live meer dan waar Aan de opname werd buiten de mixing uiteraard achteraf niets meer veranderd of verdoezeld geen overdubs wat het is is het De verkoop van de CD waardoor we net uit de kosten komen loopt trouwens als een trein en dan hebben we ze zelfs nog niet eens tijdens optredens kunnen promoten Waarom een demo CD met zoveel nummers en geen full CD Velen luisteren bij een demo alleen naar de eerste twee nummers De CD is zeer professioneel opgevat is het dan niet spijtig van al dat werk PARALYZERS Wat ons betreft is dit een full CD punt De term demo is er blijven aankleven omdat dat oorspronkelijk de bedoeling was maar omdat alles zo vlot verliep is het een echte full CD geworden Wie twee nummers beluistert heeft zin in meer zoveel is zeker En spijtig van het werk is het niet integendeel de CD staat als een huis en kan ondanks de low budgetaanpak wedijveren met veel echt professionele produkties zowel qua layout als qua muziek Opmerkelijk als je nagaat dat alles in slechts twee studiodagen werd opgenomen Dat was alleen mogelijk omdat de PARALYZERS zo goed op elkaar zijn afgestemd en omdat ze in een ontspannen sfeer van wederzijds vertrouwen samengewerkt hebben met mensen die hun sound kennen Zijn de nummers op de CD covers en of eigen werk en is dit ook een beeld waar the PARALYZERS voor staan PARALYZERS Beter een goed gekozen cover met eigen inbreng dan een zogenaamd eigen nummer dat uit elkaar valt van gestolen licks en ontvreemde zanglijnen De PARALYZERS staan uiteraard achter de nummerkeuze Dit sluit echter niet uit dat de opvolger en die komt er zeker uit een ander vaatje tapt De PARALYZERS blijven evolueren trouwens 5 jaar geleden klonken de nummers nog helemaal anders Er liggen nog veel parels uit het rijke rock n roll of beter roots verleden te wachten om geparalyzed te worden Het plezier

Original URL path: http://www.paralyzers.be/press-interview.php (2016-04-26)
    Open archived version from archive

•